کاسب میلیونر

کسب و کارهای کوچک و متوسط سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند بصورتی که بخش عمده ای از ایجاد اشتغال برعهده آنهاست. در ایران به کسانی که کسب و کار کوچک یا متوسط دارند ( به اصطلاح SME ) کاسب می گویند.

در این چند ساله اخیر آمارهای زیادی دیده ایم از تعطیلی این نوع کسب و کارها و این خبر دردناکی است و اگر نگاهی در شهر یا اطراف خود اگر بندازیم می بینیم که کسب و کارهای زیادی در حال تعطیل شدن هستند.

دلیل این تعطیلی ها چیست؟

می توان دلایل متعددی را برای تعطیلی این کسب و کار برشمرد مانند:

وضعیت اقتصاد کلان

تغییر زمین بازی به شبکه های اجتماعی

استارتاپ ها

و خیلی از موارد دیگر….

ولی این را باید قبول کنیم که ما نیازمند به کسب و کارهای کوچک و متوسط هستیم و اصلا کسب و کارهای بزرگ و کمپانی های عظیم از همین کسب و کارهای کوچک بوجود آمده اند ولی……

بوجود آوردن کسب و کار بزرگ از دل یک کسب و کار کوچک روش هایی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

تفکر سطحی

خیلی از افراد به سادگی وقتی می بینند کاری پردرآمد است اصلا به تخصص آن فکر نمی کنند و می گویند ما هم اگر وارد این کار شویم حتما موفق می شویم. یکی از مثالهای خوب آن رستوران ها هستند که هر کسی را می بینید می گوید راه اندازی کار در زمینه رستورن خیلی خوب است. در خوب بودن آن شکی نیست ولی آیا شما تخصص رستوران داری و آماده کردن غذا برای چند صد نفر آدم را دارید؟

 

شراکت

برخی از افراد تفکر غلطی دارند که نباید شریک گرفت و اگر شریک خوب بود خدا شریک می گرفت و این باعث می شود تنهایی جلو بروند و خسته شوند یا انرژی کافی را نداشته باشند.

و مشکل دیگری در زمینه شراکت این است که ما همیشه میخواهیم شریک سود باشیم و در ضرر کار شریک نیستیم ولی این را باید بدانیم که یک کار همان طور که سود دارد ضرر هم دارد.

مدیریت

از مهم ترین بخش های یک کسب و کار مدیریت آن است و وقتی شما کسب و کاری راه می اندازید بعد از راه اندازی ، مدیریت و نگهداری از آن مهم است.زیرا شما در ابتدا با تبلیغات و راههای بازاریابی مشتری جذب می کنید ولی نگهداری  از این مشتری بخش مهمی از کسب و کار شماست که باید در دستور کار شما قرار گیرد.

به روز بودن

متاسفانه برخی از کسب و کارها در ایران خودشان را برای شکست آماده کرده اند چون در زمانه ای که همه ی مشتریان در شبکه های اجتماعی هستند ، این کسب و کارها به این شبکه ها هیچ علاقه ای ندارند و مشخص است که در بلند مدت به شکست می رسند

 

و برخی موارد دیگر….

هر روز خیلی از افراد را می بینیم که می گویند اصلا وضعیت کسب و کار ما خوب نیست و برخی دیگر را در همان صنف می بینیم که می گویند بازار ما خوب است و همه چی عالیست.

ما باید حرف چه کسی را باور کنیم؟

آیا بازار خراب است یا نه؟؟؟؟؟

این یک سوال اساسی است که پاسخ آن را شما در کارگاه استاد علی اکبری حتما می گیرید…

در هر شهری 20درصد از کسب و کارهای همان شهر 80 درصد از مشتریان را دارند و شما باید بررسی کنید آیا بین آن 20درصد هستید که 80 درصد مشتریان را دارد.

به قول استاد اکبری موفقیت راز ندارد ، راه دارد و شما باید راه آن را پیدا کنید درواقع افرادی که ما امروزه بعنوان فرد موفق از آنها یاد می کنیم همه ی آنها راه موفقیت را یافته اند و با یادگیری قوانین جدید و انجام دادن آن به موفقیت رسیده اند.

 

نتیجه گیری

شما اگر میخواهید کسب و کار خود را پیشرفت دهید و جز برترین کسب و کارهای حوزه خودتان باشید و آن را پیشرفت دهید باید این چرخه را در پیش بگیرید یادگیری—اجرا—بازخورد

یعنی ما باید با یادگیری بیشتر در حوزه کسب و کار خودمان همیشه به روز باشیم و  پس از یادگیری موارد یاد گرفته شده را اجرا کنیم و پس از اجرای آن بررسی میکنیم که کدام بخش کار مشکل داشته و از این کار بازخورد می گیریم و این باعث پیشرفت کسب و کار ما می شود.

شما در دوره کاسب میلیونر تمام موارد به روز برای کسب و کار خود مخصوصا اگر کسب و کار شما کوچک و متوسط باشد یاد می گیرید و با اجرای آن می توانید به سود بیشتری برسید و تبدیل به یک کاسب میلیونر شوید.

استاد علی اکبری در این دوره در رابطه با رازهای جذب پول در بازار ایران میگوید و به شما راههایی نشان می دهد که بتوانید در این بازار پول بیشتری به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *